Jak vám datatracking vydělává více peněz a naučí lépe plánovat – Michal Souček

O tom, že data jsou cenná, jste asi už slyšeli. Nicméně si často lidé myslí, že data má smysl sbírat jen o velkém byznysu. O eshopu, výrobní firmě nebo velké obchodní firmě. Nicméně data lze sledovat a mají svoji vypovídající hodnotu i u malých firem nebo dokonce samostatných podnikatelů. Jak mohou pomoci třeba realitnímu makléři, o tom nám dnes přišel říci Michal Souček. Michal je realitní makléř, investor a spoluzakladatel Qary.

S Michalem se v rozhovoru bavíme o tom, proč má smysl data ve svém podnikání sledovat. Mohou nám totiž ukázat nejen to, kolik jsme vydělali nebo kolik jsme udělali obchodů, ale mohou nám poskytnout mnohem více důležitějších informací. Ukažme si to na příkladu. Makléři si často myslí, že prodávat luxusní nemovitost za desítky milionů je výhra, protože tam bude obrovská provize. Pak ale zjistí, že to není jen tak. U takové nemovitosti je potřeba udělat velmi kvalitní a drahou prezentaci, dát mnohem více peněz do reklamy, bohatých lidí je méně a u dražší nemovitosti se hůře shání financování. Nakonec výhradní smlouvu s klientem na prodej mají na 6 měsíců a může se stát, že takto rychle nemovitost neprodají a pak hrozí riziko i finanční ztráty. Takto to měl i Michal.

Díky sledování dat přišel na to, že prodávat takové drahé nemovitosti je bonus, ale že nejefektivnější a časově/finančně nejlepší je prodávat secondhandové nemovitosti. Například panelák na Chodově. Proč?

To už si raději poslechněte sami v našem rozhovoru!

Rozhovor si můžete poslechnout i jako podcast...

Sdílejte článek na sociálních sítích
 
 
  

Bez komentářů.

Napište komentář

Menu
ADOL
Přihlášení